pirmdiena, 2010. gada 25. janvāris

Nevajag būt Betmenam, lai apzagtu trešā stāva dzīvokli!


Parasts sestdienas rīts, ap 12.00. Atskan telefona zvans, pēc nelielas sarunas nolemju doties uz Ikšķili nedaudz pabraukt ar dēli pa Daugavu. Dzīvoklis tiek atstāts ap vieniem dienā. Atgriežoties no ziemas prieku baudīšanas pulksten sešos, konstatēju, ka koka ārdurvīm (iekšējās ir dzelzs) ir sabojāta slēdzene un tās neizdodas atvērt. Pirmā doma - kāds ir mēģinājis iekļūt dzīvoklī. Tā kā pie rokas nav ne lauznis, ne skrūvgriezis, un uz durvīm nav nekādu bojājumu, kas liecina par apzagšanu, es sevi nomierinu ar domu, ka slēdzene ir vienkārši saplīsusi, vai no aukstuma sasalusi! Kas tad varēja ļauns notikt pa piecām prom pavadītajām stundām? Protams, sportošana bija paņēmusi savu un negribējās ķēpāties ar durvju laušanu, vieglāk ir iestāstīt sev, ka viss kārtībā! Nolēmu nakti pārlaist pie draudzenes.
Nākamās dienās rītā sarunāju lauzni un skrūvgriežus, ar kuriem pēc vajadzības noskrūvēt slēdzeni bez vardarbības. Pēc neilga laika priekšdurvis ir vaļā, otrās, dzelzs durvis - ciet, kas apstiprina manu teoriju par salu un saplīsušo slēdzeni. Ieejot dzīvoklī viss šķiet kārtībā - TV uz vietas, it kā viss pārējais arī. Pēc īsa mirkļa saprotu, ka esmu kļūdījies. 602 sērijas divistabu dzīvokļa gala istabā balkona stikla paketes durvīm izsists apakšējais stikls un durvis ir vaļā. Uzreiz atjēdzos, ka trūkst mans portatīvais dators un pulkstenis. Nepatīkami. Tālākais jau ir standarts - policija, situācijas aprakstīšana, pirkstu nospiedumu meklēšana.
Interesantākais ir tas, ka nebija paņemts LCD TV, pastiprinātājs, DVD, kompakts foto printeris, parastais dators. Tas liek domāt, ka zagļi nebija nekādi „spečuki”, savādāk būtu izstiepuši un pa striķīti nolaiduši visu, vai arī tika iztraucēti, un tagad kaļ plānus par atgriešanos! Jebkurā gadījumā es uzskatu, ka man vēl paveicās, vienīgā ķēpa būs ar stiklu un jaunu slēdzeni.
Tikai pēc policijas teiktā es uzzināju, ka pirmajiem diviem stāviem uz balkoniem ir redeles, kas nokļūšanu uz mana balkona padara par diezgan vienkāršu lietu. Tagad zagļi nekautrējas izmantot katru brīdi, kad vien neesat mājās. Diena vai nakts - pilnīgi vienalga, un zādzību skaits ir krietni palielinājies. Pēc šī gadījuma secinu, ka mana dzīvokļa apzagšana bija tikai laika jautājums. Rajons - Purvciems, koka ārdurvis, trešais stāvs, pirmajiem diviem stāviem redeles, nav signalizācijas, kopumā- pats vainīgs! Es pieļauju, ka Rīgā ir vēl tūkstošiem šādam aprakstam atbilstošu dzīvokļu, ta kā piedomājiet pie sava mitekļa drošības.

Kopsavilkumam - pirms ievākties jaunā dzīvoklī, nopētiet ēku no balkona puses, vēlams pieslēdziet signalizāciju vai vismaz uzlīmējiet uz durvīm kādu apsardzes firmas uzlīmi. Neglabājiet naudu un dārglietas mazās kastītes vai starp drēbēm plauktos (visas kastītes bija pārmeklētas, kā arī drēbes no skapja izmestas). Neizturieties tik vieglprātīgi pret savu dzīvokļa drošību! Ceru, ka mana pieredze kādam palīdzēs! :)

http://www.apollo.lv/portal/news/articles/192387

1 komentārs:

  1. Mēģini noskaidrot kāda ir tā portatīvā IP adrese, iedod mentiem, lai šie kā CSI filmā sameklē kad kompis tiek pieslēgts netam ;)

    AtbildētDzēst