pirmdiena, 2010. gada 17. maijs

Izmisums liek Šleseram un Šķēlem apvienoties



Nesen viesojos pie mūsu kaimiņiem lietuviešiem. Viesnīcas vestibilā lasot avīzi „The Baltic Times”, atradu rakstu: „Desperation drives Slesers, Skele together”, kas tulkojams kā „Izmisums liek Šleseram un Šķēlem apvienoties”. Ļoti precīzi teikts, ko pierāda arī pēdējie divi šīs apvienības izteikumi- minimālo algu neaplikt ar nodokļiem un pēc viena pensijas vecuma laulātā nāves otram maksāt daļu aizgājēja pensijas.

Divas mūsu bijušās varas partijas, kuras tagad sevi dēvē par (AŠ)2, vēl nesenā pagātnē ieņēmušas daudzu ministru un pat ministru prezidenta amatus, laikā kad valsts budžetam joprojām nepieciešami stingri taupības pasākumi (deficīts 9%), bet ēnu ekonomika veido 40%, pasaule vēl jo projām atgūstas no ekonomiskās krīzes, tās pašas ir noslēgušas vienošanos ar SVF par aizdevuma programmu, bet tagad piedāvā nemaksāt nodokļus? Neapšaubāmi, pamatojums cēls: pasargāt mazturīgo slāni. Tiešām? Es ceru, ka šiem izteikumiem pamatā ir analīze, kura pierāda, ka ieguvēji no šāda soļa būs mazturīgie nevis uzņēmēji. Pēc iedomātās kārtības darba devējam algu līdz 260 Ls „uz papīra” vispār nebūs jēga maksāt, jo pēc visu nodokļu samaksas būs tie paši 180 Ls. Izdevīgāk vienoties ar darbinieku par likmi 180 Ls mēnesī, kā rezultātā darbinieks nezaudēs savu bruto algu, jo nemaksās nodokļus, bet uzņēmējs iegūs nesamaksāto nodokļu daļu. Atgādinu, ka darba ņēmēji, kuri pašlaik saņem minimālo darba algu un pārējo „aploksnē” būs atbrīvoti no nodokļiem un dzīvos uz to „godīgo”, vai kā mūsu zemē teiktu- muļķu rēķina, kuriem alga būs lielāka par minimālo. Skolu, bērnudārzu, medicīnas iestāžu, drošības instanču tēriņi nekur nepazudīs. Vienīgais, ko (AŠ)2 stimulētu ar šādu soli būtu ēnu ekonomika un korupcija.

No otras puses uz šo izteikumu var skatīties kā uz izmisīgiem centieniem piesaistīt sev atbalstītājus. Apkopojot iepriekš sacīto, rodas jautājums - vai šajā apvienībā ietilpstošiem biedriem nav kauns par savu vadītāju izteikumiem...

Priekšlikums par pensijas maksāšanu pēc viena laulātā nāves arī šķiet gana interesants. Trijās Baltijas valstīs- Latvijā, Lietuvā un Igaunijā pensionēšanās vecums ir 62 gadi, „vecajā” Eiropā 65. Visa Eiropa, ieskaitot Latviju piedzīvo smagu demogrāfisko situāciju, kad mirstība pārsniedz dzimstību, respektīvi, Eiropa noveco. Jaunie cilvēki vairs nespēj ar saviem maksātajiem nodokļiem uzturēt strauji augošo senioru skaitu. Tā ilgi turpināties vairs nevarēs, būs nepieciešamas reformas, kas apmierinās sociālā budžeta pieaugošo apetīti. Latvija nav nekāds izņēmums. Tātad kāds ir (AŠ)2 piedāvājums? Bez vīzijas kā vairot sociālo budžetu vēl uzlikt tam papildus slogu! Nospļauties uz faktiem un Eiropas pieredzi, darīsim kā gribam. Neapšaubāmi, ka cilvēki Latvijā ir pelnījuši aizvadīt cienīgas vecumdienas, bet šis fakts nedot tiesības politiķiem manipulēt ar pensijas vecuma cilvēkiem, dot solījumus un veltas cerības, ko paši nepildīs. Pajautājiet sev, vai Šleseru uztrauc pensionāri? Varbūt Šķēli, Segliņu vai Kraukli? Kāpēc, kad ekonomikas augšupeju mērija ar divciparu skaitli, netika realizēti šādi plāni?

Laikam mums jāsāk pierast pie šī politiskā bloka savdabīgās izpratnes par ekonomiku, godīgumu un atbildību. Plaude sola 3000 Eur. vidējo algu pēc pāris gadiem, (AŠ)2 -milzīgas pensijas un beznodokļu valsti. Tikmēr „Par labu Latviju” īstās sejas- Dienvidu tilta būvētāji, Ķirsons, Lipmans u.c., klipos slēpjas aiz iežēlinošām aktieru sejām ar labi iestudētām frāzēm, kuras sacerējis Stendzenieks. Būtu interesanti redzēt Ķirsona seju sakām: „Es nemaksāju nodokļus LIDO”, Limpanis: „Man pieder Grindeks, kurš tirgo šeit zāles dārgāk kā Ukrainā”, vai Rāvis un Milovs (Skonto būve, Latvijas tilti): „Mēs joprojām būvējam Dienvidu tiltu”.

http://www.diena.lv/lat/tautas_balss/blog/ivars-bandonis/izmisums-liek-sleseram-un-skelem-apvienoties

1 komentārs:

  1. Tam, kurš šodien lasa šo liecību, vajadzētu svinēt kopā ar mani un manu ģimeni, jo tas visiem sākās kā joks, un daži teica, ka tas nav iespējams. Mani sauc Aleksandrs Bendiks, es esmu no Rīgas, bet kopā ar sievu pārcēlos uz Beļģiju. Esmu laimīgi precējusies ar diviem bērniem un skaistu sievu. Kaut kas briesmīgs notika ar manu ģimeni, es pazaudēju darbu un sieva aizgāja no mājas, jo es nevarēju parūpēties par sevi un ģimeni. viņai un maniem bērniem tajā laikā. Man izdevās deviņus gadus, neviena sieva mani neatbalstīja, lai labi rūpētos par bērniem. Es cenšos nosūtīt testa ziņojumu sievai, bet viņa neļauj man ar viņu runāt. Es cenšos aprunāties ar viņas draugu un viņas ģimeni, bet es joprojām zinu, ka kāds varētu man palīdzēt, un es vēlāk esmu nosūtījis pieprasījumu tik daudziem uzņēmumiem, bet tik un tā nezvanu man, līdz pienāk kāda uzticīga diena, kuru es nekad savā dzīvē neaizmirsīšu . Kad es satiku vecu draugu, kuram es izskaidroju visas savas grūtības, un viņš man pastāstīja par lielisku cilvēku, kurš viņam palīdzēja iegūt labu darbu Coca cola uzņēmumā, un viņš man teica, ka tas ir rutīnas šarms, bet es esmu cilvēks, kurš nekad tic pareizrakstībai, bet es nolēmu to izmēģināt, un es ar viņu sazinājos, izmantojot doctorosagiede75@gmail.com. Viņš mani pamācīja un parādīja, kā rīkoties šajās trīs burvestības palaišanas dienās. Es sekoju visiem norādījumiem un daru to, ko viņš man lūdza darīt labi. Drosagiede pārliecinieties, ka viss noritēja labi, un mana sieva mani atkal redzēs pēc brīnišķīgā darba Drosagiede. Mana sieva man piezvanīja ar nezināmu numuru un atvainojās, un viņa man teica, ka viņa patiešām man pietrūkst, un mūsu bērni un mana sieva nāk mājās. Un pēc divām dienām uzņēmums, kas man nosūtīja pateicības vēstuli, sauca, tagad es esmu piemērs uzņēmuma vadītājam šeit, ASV. Es iesaku, ja rodas kādas problēmas, nosūtiet ziņojumu uz šo e-pastu: doctorosagiede75@gmail.com vai whatsapp +2349014523836, un jūs saņemsit vislabāko rezultātu. Uztveriet lietas kā pašsaprotamas, un tas jums tiks atņemts. ES tev novēlu visu to labāko.

    AtbildētDzēst